Ønsker du at klage over Den Frie Rådgivning?
Hvem kan klage?
Alle der har været i kontakt med Den Frie Rådgivning, kan klage.
Vi opfordrer til, at du fortæller os det med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse
med vores rådgivning. Så kan vi nemlig ændre på det undervejs, og du kan få glæde af
Den Frie Rådgivning.
Hvad kan du klage over?
Rådgiveres adfærd, det vil sige den måde, som medarbejdere eller frivillige opfører sig på.
Dårlig eller decideret forkert rådgivning.
Rådgivningen lever ikke op til det, den annoncerer.
Rådgivningen har dårlig tilgængelighed for handicappede.
Hvad kan du ikke klage over?
Andre brugere af rådgivningen.
Åbningstider eller andre praktiske forhold, fx ventetid, forplejning eller lokation.
Hvis du har fået afslag på en ansøgning til Udlændingestyrelsen, kommunen eller lignende, hjælper vi dig gerne med at gennemgå afslaget, men det er ikke til Den Frie Rådgivning du skal klage over afslaget.
Sådan sender du en klage
Din klage skal være skriftlig og kan sendes på mail eller med posten til:
- Dit navn (frivilligt)
- Dine kontaktoplysninger (frivilligt)*
- Handler klagen om Åben Rådgivning eller PROP?
- Hvornår modtog du den rådgivning, du ønsker at klage over?
- Hvad ønsker du at klage over?
- Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
- Hvad forventer du af os nu?
Hvornår får jeg svar på min klage?
Vi vil forsøge at give dig et svar inden for 5 arbejdsdage
Jeg har en kommentar til rådgivningen - det er ikke en klage - hvem kan jeg kontakte?
Vi er altid glade for at få gode idéer og input, og du er velkommen til at kontakte os på info@dfr.dk
Er jeg anonym, når jeg klager?
Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse, eller via post uden afsender, vil du være anonym. Hvis du sender din klage på andre måder, vil du ikke være anonym.