Kontakt

Digital og telefonisk rådgivning

Vi bliver ofte kontaktet via hjemmeside, Facebook eller telefon af brugere, der meget gerne vil have hjælp. Nogle gange er henvendelserne generelle og andre gange handler det om personspecifikke detaljer. Som udgangspunkt kan vi ikke vejlede andet end ved fysisk fremmøde i rådgivningen, da vi, for at kunne hjælpe, skal have overblik over hele sagen, og dette kræver at få detaljer om personen, som kan være personfølsomme og som vi ikke kan sikre via digital eller telefonisk rådgivning.

Ved digital eller telefonisk henvendelse, undersøges kort hvad sagen drejer sig om, så vi har overblik over om det er en sag, vi kan hjælpe med. Hvis vi kan hjælpe opfordres brugeren til at komme i rådgivningen, hvor løsningen kan findes sammen med brugeren. Hvis det ikke kan løses hos os eller brugeren ikke har mulighed for at komme her, kan der undersøges om der er andre i området, der vil kunne hjælpe (andre kontakter, rådgivningsenheder eller lignede). Det er individuelt fra sag til sag, hvad svaret vil være, da henvendelserne oftest ikke ligner hinanden. Som udgangspunkt skal brugeren vide, at vi hjælper ved personlig henvendelse i rådgivningen, og så kan brugeren ledes på rette vej i forhold til at komme tættere på løsningen, evt. ved at sende et link (generel viden), der relaterer sig til problematikken eller henvises videre, hvis vi ikke kan løse det.

 

Den Frie Rådgivning
Fritidsbutikken, UngOdense
Vollsmose allé 20
5240 Odense NØ
Tlf: 6375 0856

Koordinator i DFR Sara Malmos:
Tlf: 2132 7236 
Mail: sara.malmos@appsodense.dk

Projektkoordinator i PROP Ida Eriksen:
Tlf: 2152 1235

Mail: idjoe@odense.dk

 

Åbningstider:
Mandag til onsdag: 12.00 - 15.00
Torsdag: 11.00 - 17.00
Fredag: Lukket

Borgerservice Borgernes Hus 
Østre Stationsvej 15
5000 Odense C

Hver onsdag kl. 12.00 - 15.00

Skriv til os

Den Frie Rådgivning, Vollsmose